недеља, 14. јун 2009.

Dobrodošli...

Kao što sam najavio već na mom drugom blogu, na ovom blogu bavićemo se raznim novinarskim promašajima, koje sam ja za potrebe ovog bloga nazvao "novinarizmi". Pošto sam ja, kao što mnogi znaju, saradnik jedne radio stanice koja je starija i od Glasa Amerike, a koja nažalost ima mnogo novinarskih propusta, dojadilo mi je da se raspravljam sa zidovima, pa sam rešio da celu priču malo proširim, u nadi da će možda neko doći na ideju da neke stvari ispravi. No, kamo sreće da je dotična stanica izolovan incident - poznato je da riba smrdi od glave, pa se krivci za mnoge promašaje, gluposti i čiste laži koje se kod nas u raznim medijima objavljuju kao činjenice, mogu naći u nekim od najvećih novinskih agencija u Srba (da li je neko rekao TANJUG?). A novinari s kojima sam ja imao prilike da pričam o njihovim promašajima, obično umesto da prihvate odgovornost (kažem obično, ima i izuzetaka, hvala Bogu), krive urednike koji ih nisu korigovali, ili izvor (vraćamo se na agencije).
Priroda promašaja kojima ćemo se baviti je raznolika - pravopisne, gramatičke, logičke, semantičke greške, ali i (kao što već rekoh) čiste laži i apsurdne gluposti. No, o svemu ponaosob kada dođe vreme.
U većini slučajeva navešćemo izvor promašaja - u nekim slučajevima i nećemo, ali, verujte mi na reč, izvori postoje, snimljeni i sačuvani brarem na mom hard disku.
Tako da - dobrodošli. Usput vas i pozivam da mi slobodno dostavljate razne novinarizme na novinarizmi@gmail.com