уторак, 12. април 2011.

Ilegalna trgovina organima

Otkako je Dik Marti objavio svoj izveštaj o trgovini ljudskim organima na KiM i u Severnoj Albaniji, naši novinari izmislili su novu kovanicu koja se u mom tefteru odmah pridružila drugarima poput Srbi i nealbanci“. Naime, glavna sintagma svih vesti o datom slučaju bila je ilegalna trgovina organima“. Možda sam ja glup, ali ja nisam još čuo da postoji legalna trgovina ljudskim organima. Evo par primera (linkovano ka originalima):
 Nehumana postupanja sa ljudima i ilegalna trgovina ljudskim organima na Kosovu
 Ilegalna trgovina organima cveta
Taj lekar je na Kosovu optužen za ilegalnu trgovinu organima u okolini Prištine 2008. godine, a sada se pretpostavlja da je bio u ulozi naručioca organa u aferi sa trgovinom delovima tela ubijenih zatvorenika tokom i nakon rata na Kosovu 1999. godine.   (u ovom tekstu imate naizmenično ispravno i neispravno napisano...)
 Komitet za pravna pitanja i ljudska prava Parlamentarne skupštine Saveta Evrope (PS SE) usvojio je 16. decembra nacrt izveštaja o ilegalnoj trgovini ljudskim organima na Kosovu i u Albaniji i predlog prateće rezolucije specijalnog izvestioca Dika Martija, Komitet je dvotrećinskom većinom usvojio nacrt izveštaja u kojem Marti kao glavnog vođu grupe koja se bavila ilegalnom trgovinom organima navodi Tačija. (i u ovom tekstu imate naizmenično ispravno i neispravno)

Ima primera milion i još miliona... Rekoh već, možda sam ja glup, ali koliko znam, ne postoji legalna trgovina organima.